Bröllop och Fest

VI ÄLSKAR FESTER OCH HÖGTIDER

Det finns fester och högtider för livets alla skeden. Dop, konfirmation, bröllop och begravning. Födelsedagar, minnesstunder, kick-offer, föreningsfester, klassträffar. Listan är nästan oändlig och vi på Vårdnäs stiftsgård vill vara en mötes- och festplats för många typer av högtider. Med över 40 år som etablerad mötesplats har vi fått förmånen att vara med och skapa många minnen för livet tillsammans med våra gäster – och det vill vi fortsätta med.


Vilken högtid vill du ha hjälp med?

BRÖLLOP & FEST

All You Need Is Love! Här på Vårdnäs har vi under åren skaffat oss en lång och god tradition att arrangera bröllop och fester. Läs mer om hur det går till: 


Praktisk information om bröllop och fest på Vårdnäs


BRÖLLOPSPAKET/FESTPAKET

Vid Bröllop eller andra festligheter/arrangemang är det möjligt att abonnera vår matsal. Med ett minimum på 50 personer - minimidebitering 49 750 kr. 


Priser:

Kuvertpriset per person (vuxen) är 995 kr.

Barnpriser enl. ök.

Tillval enligt prislista eller ök.


i kuvertpriset ingår:

- Planeringsträff (förbokad inom ordinarie arbetstid)

- Lokalhyra

- Städning

- Uppdukning med enklare blomsterdekoration

- Porslin, dukar, servetter

- Trerätters middag

- Isvatten på borden

- Kaffe på maten

- Serveringspersonal

- Barpersonal till kl. 01:00


Inför planeringsträffen får ni ett underlag att själva fundera kring som lite förberedelse. Önskemål och eventuella tillval gås igenom under planeringsträffen.


Tillval:         

Välkomstdrink                                                385:-/flaska (ca 7 glas)

Välkomstdrink, alkoholfri mousserande     55:-/glas

Välkomstdrink, alkoholfri cider                    40:-/glas       

Vin                                                            från 385:-/flaska (ca 5 glas)

Öl, 33cl                                                                72:-

Vatten/Lättöl/Läsk 33cl                                  25:-

Kaffe och serveringsavgift                               45:-/person  

Tårta                                                                     enligt ök

Vickning                                                      från 75:-/person

Ytterligare blomsterarrangemang         offereras


Kontakta oss via telefon eller e-post för att få veta mer och för att boka. 


FAQ - BRÖLLOP OCH FEST PÅ VÅRDNÄS


Hur sker betalningen av festen?

Senast 10 dagar efter bekräftelsedatum ska en deposition på 10 500 kr inbetalas (faktura).

8 veckor före arrangemangets start faktureras 75% av det förbokade värdet (minus depositionen). Betalningsvillkor 10 dagar netto.

Resterande belopp betalas på plats alt. faktureras med 10 dagar netto. Faktureringsavgift debiteras vid delad faktura.

 

Vilka avbokningsregler gäller?

Avbokning som sker tidigare än 8 veckor före arrangemangets start får göras utan kostnad.

Avbokningar senare än 8 veckor före arrangemangets start debiteras med 75% av förbokat värde.

Avbokningar senare än 2 dagar före ankomst debiteras med 100% av förbokat värde.


Hur många gäster kan vi bjuda på festen/bröllopet?

Vi har en minimigräns på 50 personer och en maxgräns på 100 personer.


Vad gäller om vi blir färre personer än beräknat?

Nedjustering av antal kan göras utan kostnad fram till 8 veckor före arrangemangets start. Fram till 2 veckor innan arrangemangets start kan nedjustering göras kostnadsfritt med max 20 % av förbokat antal. Nedjusteringar därefter/därutöver debiteras med 100%.

I samtliga fall gäller minimidebitering 49 750 kr (inkl. inbetald deposition). Inbetald deposition återbetalas ej!

 

Får vi ta med egen mat och dryck och servera på bröllopet/festen?

Då vi har eget utskänkningstillstånd måste all dryck tas via oss. Det samma gäller maten.


Vilka lokaler ingår i bröllopspaketet?

I vårt bröllopspaket abonneras Matsalen och då ingår även Salongen.


Vilken tid får lokalerna användas?

Ytorna får disponeras från kl 15.00 till 01.00. Tidigaste middagstid är kl 17.00.


Får vi ändra något i möbleringen av lokalerna?

Ommöblering i Salong får ske efter överenskommelse. Återställning sker av ordinarie personal på morgonen dagen efter arrangemanget.


Vi vill ha en dj eller band på vår fest. Får vi det?

Möjlighet till egen musik och dans finns, men ni ansvarar själva för utrustning till detta.


Kan vi öppna presenter dagen efter i lokalerna?

Salongen får användas fram till 11.00 dagen efter för t ex presentöppning. Dock ej möjligt att möblera om lokalen. Observera att detta måste förbokas.


Vilken teknisk utrustning finns att tillgå i Matsalen och Salongen?

Vårdnäs tillhandahåller inte teknisk utrustning i Matsalen utöver befintlig ljudanläggning. Vi har möjlighet att bistå med ljudanläggning för bakgrundsmusik samt tal och även möjlighet till projektor för storbildsvisning (främst i Salongen).

I Salongen får all befintlig utrustning användas utan extra kostnad.

Vårdnäs tillhandahåller ingen teknisk support under arrangemanget. Önskas visning av utrustning förbokas detta i god tid och sker under ordinarie arbetstid.


Vi vill ha fest men blir bara 20-30 personer? Kan vi ändå vara på Vårdnäs?

Ja, självklart kan ni ändå fira bröllop, högtidsstund, jubileum eller annat. Kontakta receptionen för att få veta alternativ.


Går det att gifta sig på Vårdnäs Stiftsgård?

Ja, vårt Kapell går att gifta sig i och rymmer ca 80 personer. Annars rekommenderar vi Vårdnäs kyrka ett stenkast bort (tillhör Vist/Värdnäs pastorat och bokas via dem).


Kan våra gäster övernatta på Vårdnäs?

Gällande boende har vi 18 dubbelrum och 26 enkelrum varav några kan förses med extrasäng. Vi har även ett antal flerbäddsrum med dusch/toalett i korridor. Priser från 1095:-.


Finns det en bröllopssvit på Vårdnäs?

Vi har ingen bröllopssvit, men vi har ett större rum som vi brukar erbjuda till brudpar som vi piffar lite extra. 


Hur bokar vi?

Ring eller mejla till receptionen på Vårdnäs för att boka eller för att få veta mer om tillgängliga datum eller andra frågor.


"Det här är platsen för naturnära kärlek - äkta och utan tillsatser."

Emma Malmström, kyrkoherde, Vist-Vårdnäs pastorat

" Oavsett om det är bohemiskt lantligt, eller skandinaviskt modernt - vi kan stilen!"

Elin, Husfru & Kreatör

"Det här är er fest. Vad vill

NI ha? - det är det viktigaste!”

Maria, kökschef på Vårdnäs